Samsaaaa - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu Samsaaaa - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

Samsaaaa

Blijf op de hoogte en volg Demy

26 Juli 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Goedenavond allemaal :)

Ik heb vandaag mijn tweede vriendje ontmoet. Daar waar Nils een tweede vriendin heeft die Kawa heet en waar hij gemiddeld zo'n 120 km per uur op rijdt, heb ik nu een heel groot, lomp en lief vervoermiddel dat zo'n 5 km per uur gaat, Samsa! Wat een geweldige ervaring, absoluut een droom die uit kwam, en ik wordt gewoon steeds blij als ik terug denk aan vanmiddag (:

Ik zal jullie eerst even vertellen waarom onze planning veranderd is. Voor full moon komen er duizenden mensen naar Koh Phangan, deze mensen moeten echter ook van Koh Phangan af na dit super feest. En dan heb je aan een paar bootjes per dag niet genoeg. Het komt er dus op neer dat er geen plek meer was op de boot naar Koh Tao, of ieder ander eiland hier in de buurt. Daarom hebben we ons nog een dag hier moeten vermaken. Voor de laatste dag op Koh Phangan zijn we wel verhuisd van Bottle Beach naar het centrum, waar iets meer te doen is. Van het strand had ik namelijk wel even genoeg ;p.

We hebben onze dag prima kunnen opvullen. Voor 800 bath mochten we een uur lang door de jungle op de rug van Samsa. Samsa is 35 jaar oud en heeft een heel ruwe huid, maar toch zat ie heerlijk (:. Eigenlijk zaten Indy en ik in een bakje op Samsa's schouders, maar uiteindelijk hebben we om de beurt in zijn nek mogen zitten! Echt mensen, dit was zooo ontzettend gaaf! En wat voelde ik me op m'n gemak, vooral toen bleek dat Samsa nog lomper was dan dat ik ben (hahaha)! Toen tijdens de trekking viel mij een flesje uit het bakje, Samsa ging vrijwel direct met zijn slurf op zoek en sloeg het flesje hardhandig tegen de grond kapot, heel erg grappig. Toen Samsa tijdens het rijden twee keer water te drinken kreeg, heeft hij dit moment heel mooi gebruikt om al dit water over ons heen te spuiten ;p. Aan het einde van de rit mochten we Samsa belonen met een mandje bananen, toen bleek dus dat hij ook nog super slim is- Indy had namelijk 3 bananen vast om Samsa te voeren en Samsa stak gewoon precies 3 keer zijn slurf uit om deze van Indy aan te pakken!

Na de super ervaring met Samsa zijn we door een heel aardige taxichauffeur naar her centrum van Koh Phangan gebracht. Na het vinden van een hotel zijn we even gaan winkelen en heb ik mijn eerste twee sarongs gekocht, met olifantjes en in het donkerpaars en donkergroen. Ik moet alleen nog even oefenen op hoe die dingen werken haha!

Na deze aankoop heb ik in een klein winkeltje twee buddha's gekocht, eentje voor opa en eentje voor Moni. Toen ik de meneer vroeg of ze echt werkte zei hij 'yes, but only if you believe in it', ik geloof er in, ik hoop dat jullie met mij mee doen en ze zo dus nog beter werken! Ik zal ze in ieder geval totdat ik ze aan de geadresseerde aflever bewaren.

Ook heb ik vanmiddag geprobeerd om de foto's van de camera op mijn telefoon te krijgen, maar helaas had meneer Mediamarkt niet zo veel verstand van dit soort zaken en lukt het nu helaas niet. Foto's die ik met mijn telefoon maak zijn op mijn Facebook te vinden!

Als laatste heb ik vandaag mijn eerste Thaise massage gehad, hmmmmmm! Waar ik vorig jaar zo'n 90 dollar betaalde voor een uur, waren dat er nu 6. Dus ik denk (weet wel zeker) dat ik er daar wel wat meer van ga krijgen de komende 16 dagen (:!

Als laatste, ik heb net gewoon mijn eerste kakkerlak hier gevonden. Ik ben nog nooit zo snel ergens weggeweest, wat een vieze beesten, jak! Gelukkig was Indy niet net zo bang als ik en heeft mij deze viezerd even onder een glas verstopt (:

Ik ga slapen, over Nilsje en Samsa dromen haha. Morgen hebben we om half 1 de boot naar Koh Tao, dus ik schrijf jullie daar weer :)

Fijne avond nog,
Liefs,
Demy

  • 27 Juli 2013 - 08:36

    Ankie:

    Hahaha wat een vergelijk Samsa en Kawa!
    Wat ik niet begrijp is dat je tot over je over verliefd wordt op zo een groot log beest, die jou met een veeg van de wereld af zou helpen en dat je hard wegloopt voor zo een klein kakkerlakje die jou echt niets doet!
    Beetje komisch!?:p
    Demy en Samsa is niet slim maar Samsa is niet blind! Op is op! Dan valt er gewoon niets meer te halen. Oke dus toch een beetje slim!
    Dus op één dag 2 wensen in vervulling gegaan!
    Ook nog een massage! Het gaat je goed he!?
    Nou ik hoop dat je super geslapen en heerlijk gedroomd hebt!
    Reuze benieuwd naar Koh Tao!

    Dikke knuffel! x x x x x



  • 27 Juli 2013 - 09:57

    Marjo:

    Hoi Demy,wat een mooi verhaal weer,ik haak effe in op je 2 buddha s,heel mooi initiatief van jou ,moest wel lachen toen je vroeg of het werkte:het heeft inderdaad alles met geloven te maken en dat is de kracht. Weet zeker dat het zijn werk gaat doen,XXX

  • 28 Juli 2013 - 13:07

    Rene:

    Eej Meid, ik was van plan om een zwembad in de tuin te maken maar ik kan die plek ook reserveren om een olifantenkooi te maken, dus neem Samsa maar mee, haha
    Ik vind t superlief dat je aan Opa en Moni hebt gedacht en volgens mij werken ze nog beter als ze uit een goed hart worden gegeven, en dus zullen deze budhas t zeker supergoed doen.
    En wat die knakworst van MM betreft,! die deed alleen maar of hij er iets van wist.
    Maar die connector gaat mooi terug. Koop daar maar een nieuwe of een kabeltje of zo en stuur de rekening maar naar Ankie :-))) Neem maar veel Thaise massages en let goed op dan kun je hier wat gaan bijverdienen.....
    Dikke poen DaD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 33311

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: