the Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu the Beach - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

the Beach

Blijf op de hoogte en volg Demy

06 Augustus 2013 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal :)

Sorry dat ik zo lang (lang) niets heb laten horen. Maar Koh Phi Phi was echt geweldig, dus heb ik het schrijven van mijn verhaaltje bewaard tot in de bus naar Bangkok/Ayutoya.

Om te beginnen de 'one day cave, lake and jungle tour'. Deze was best wel gaaf, na een ruim uurtje rijden kwamen we aan bij het national park, waar we onze gids ontmoette. No offense, maar de Thaise mensen (vooral deze gids) staan veel dichter bij de apensoorten dan wij doen, wat uiterlijk aangaat dan. Onze gids van een manneke van een jaar op 40 die de Engelse taal met handen en voeten beheerste, aan het einde van elke zin zei hij 'yeah', echt heel grappig :p! De gids heeft ons een uur met een bootje mee over het meer genomen, waar we een aantal uurtjes heerlijk konden zwemmen, kanoën en heerlijk eten kregen. Onder heerlijk eten versta ik o.a. verse vis en groene curry. Na de lunch hebben we een toer van een uur door de jungle gemaakt, dit was best cool, beetje jammer alleen dat het pad zo slecht was dat ik meer naar mijn voeten heb moeten kijken dan naar de jungle. Aan het einde van de jungle werden we per bamboe boot naar de grot gebracht, deze was echt heel vet, kan niet zo goed omschrijven waarom, haha.

Na de jungle toer hebben we met een flink wat andere backpackers Thais gegeten en besloten naar Koh Phi Phi te reizen in plaats van Ranong. Uiteindelijk bleek dit een goed besluit, Koh Phi Phi was namelijk echt mooi. De drie dagen die we daar zijn geweest hebben we o.a. een kano gehuurd om naar monkey beach te kanoën (we hebben geen een monkey gezien...), een hele dag gesnorkeld (Phi Phi Lei, Maya Bay, daar waar de film 'the beach' is opgenomen), heb ik een fishspa gehad (het kriebelde haha), ben ik met een aapje op de foto geweest (zo eentje zou ik thuis ook wel willen hebben), hebben we flink wat 'vuurartiesten' gezien en zijn we uit geweest op het strand (heel stoer!).
Maar ook daar komt helaas een einde aan, want na 3 super dagen zitten we nu in de bus naar Bangkok om vandaar verder te reizen naar Ayutoya, met nog 6 dagen in totaal ben ik bijna aan het einde van m'n reis. Nog 3 dagen Ayutoya en 3 dagen Bangkok en dan zit ik al weer in het vliegtuig naar huis.
Zo ver vind ik toch dat het best snel is gegaan, alhoewel ik Nilsje wel heb gemist hoor!

Ik merk nu wel al dat het weer klote is om steeds 'afscheid' te nemen van mensen die ik nooit meer zal zien. Sommige waarvan ik niet eens weet hoe ze heten maar waar ik wel een hele dag heb opgetrokken (zoals een Duits koppel tijdens de jungle tour..).

Ik ga lekker slapen, kan deze wbjn morgen pas uploaden, maar toch.
Bij deze ook heel veel kusjes aan Roos en Linds :)

Liefs,
Demy

  • 06 Augustus 2013 - 05:36

    Stella:

    En ik dan? :( Grapje sjattie!
    Wat leuk dat je ook een fishspa hebt gehad! Natuurlijk zijn al je avonturen daar hartstikke leuk!
    Ik kan niet wachten om ze in real life te horen van je.

    Geniet nog maar goed!

    miss you

    xStell

  • 06 Augustus 2013 - 12:28

    Ankie:

    Liefje, vind dat we het hier met een klein verslag moeten doen op 5 dagen!:(
    Mis o.a. het Thai boxen. En de rose en blauwe visjes en de Dory's niet te vergeten! haha

    Voor de rest let een beetje op je taalgebruik!;p Alhoewel ik met het gevoel wel kan voorstellen!

    Voor de rest ben ik ONGELOOFLIJK TROTS OP JOU!!

    Tijd gaat idd vlug nou! Wens je nog super dagen!

    Hele dikke kus! Ly!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 33308

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: