Summer paradise & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu Summer paradise & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

Summer paradise & Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Demy

06 Augustus 2013 | Thailand, Ayutthaya

Mi scuzi mensen, mama heeft inderdaad gelijk..
Erg compleet was m'n laatste verhaaltje niet. Dat komt waarschijnlijk doordat ik 5 dagen in een keer heb verteld.
Ook heb ik gemerkt dat mijn verhaaltjes vorig jaar leuker geschreven waren, (vind ik zelf in ieder geval) ik denk dat het gebrek aan meer tijd en een computer hier een belangrijke rol in spelen. Maar toch hoop ik dat jullie het nog steeds leuk vinden om mijn verhaaltjes te lezen (:

Het snorkelen op Koh Phi Phi was inderdaad heel bijzonder. Ook al ben ik vaker wezen snorkelen, een onderwaterleven als dat van hier heb ik nog nergens gezien. En dan spreek ik voornamelijk over de visjes. Zonder dat ik het in eerste instantie zelf door had, heb ik zeker 10 minuten midden in een school Dory-visjes gezwommen (Dory van finding Nemo). Best een speciale ervaring haha. Ook heb ik paradijsvissen gezien (geloof ik), ietwat grotere vissen in de kleuren roze, paars, blauw, geel etc.
Dit waren denk ik wel de meest speciale visjes die ik heb gezien. Andere mensen hebben ook haaien gezien, gelukkig hoorde ik dat pas toen ik weer veilig op de boot zat (:

Op Phi Phi kun je ook eigenlijk ontzettend leuk winkelen. Echt heel erg leuk. Dus mensen die nog een vakantieplek zoeken - Phi Phi is echt DE plek! - Hopelijk krijg ik de kans om hier ooit met m'n vriendje of m'n lieve vriendinnetjes terug te komen. -
Op Phi Phi heb ik een ontzettend mooie ketting gekocht, voor maar 750 baht (dat klinkt veel maar is eigenlijk 'maar' 18 euro.

Als laatste, mijn slaapplek op Koh Phi Phi was echt super, tegen de bergen aan, waardoor ik een compleet zicht had over het eiland.

De busreis gister was echt een complete hel. Of dit door het gebrek aan ruimte, de halfwerkende airco of de slechte weg lag weet ik niet, maar ik heb geen oog dicht gedaan. Gelukkig heb ik deze kans vanmorgen om vijf uur wel gekregen in de taxi naar Ayuthuya (ja zo schrijf je t eigenlijk). Onze taxi chauffeur wist de weg naar Ayuthuya prima te vinden, in de stad raakte hij echter al snel de weg kwijt, en heeft het hem nog zeker een uur gekost om ons hotel te vinden. Om dit goed te maken met ons heeft hij hier langs de weg ergens een typische Thaise lekkernij voor ons gekocht- groene pannenkoeken met een soort van groen suikerspin-achtig iets er in. Geloof het of niet, het was heerlijk!
Bij aankomst in Tony's place moesten we vervolgens vier uur wachten voordat er kamers vrij kwamen. Deze tijd heb ik besteed in de dag-bedden (een open-air plek waar allerlei kussens liggen en waar iedereen overdag mag slapen, dat heb ik dan ook geprobeerd te doen! Haha)

Na nog een beetje extra rust hebben Indy en ik besloten om vanavond nog even de stad in te gaan. Voor 400 Baht heeft een tuk tuk ons gedurende twee uur langs vier verschillende bezienswaardigheden gereden. Ontzettend sjiek, o.a. de liggende buddha en Wat Phra Si Samphet (ik dacht ook 'wat?' haha) hebben we gezien.
Morgen vroeg rijdt deze zelfde tuk tuk chauffeur ons langs vier andere bezienswaardigheden, dus ik ben wel benieuwd!
Omdat er op dit moment niemand hier is waarvan ik een cardreader kan lenen om mijn foto's digitaal te zetten, heb ik een aantal foto's gemaakt met mijn telefoon. Die zal ik zo direct op mijn Facebook pagina zetten!

Ik ga genieten van de live muziek hier. Jullie allemaal nog een fijne dag
Kusjes voor Stelll

Liefs,
Deem

  • 07 Augustus 2013 - 01:09

    Ilse Boumans:

    Hej Demy,

    Het is leuk om te snorkelen met de vissen, vooral in Thailand je ziet zoveel onder water. Wijhebben wij dit jaren geleden ook gedaan.
    Pas op met die tuk tuk- chauffeurs in Bangkok. Zij kunnen met een stralende gezicht zeggen, dat het paleis gesloten is (dat is niet zo) en brengen je zo naar een juwelier, dan moet je weer terug met een tuk tuk.
    Geniet nog even van je laatste dagen vakantie, het is zo afgelopen.
    Wij zijn benieuwd naar jou foto's. Tot gauw,

    Ilse, Bert en Jana

  • 07 Augustus 2013 - 16:23

    Ankie:

    Dank je voor het vervolg!
    Klinkt allemaal geweldig en ziet er super uit! Lijkt me echt een super vakantieland!
    Jammer dat de tijd nu zo vlug gaat, had je nog wel een tijdje gegund!(sorry Nilsje)
    En ik heb me zo bedacht, de olifanten in de tuin in Lemiers en in Margraten zo een klein lief aapje!:D
    Let de laatste dagen nog goed op jezelf in Bangkok!
    En cu in Frankfurt!:)
    Ly! x x x x

  • 07 Augustus 2013 - 21:26

    Ivo:

    Hoi Deem, ik heb je reisverslagen allemaal even doorgenomen,ik waan me zelf weer een beetje in Thailand. Wat een geweldig land, Bangkok, Phuket, Koh Samui, Chamg Mai wij zijn er zelf geweest. De olifanten, the floating Market, the longneks, alle mooie Whatts, de tuktuks...veel te veel om op te noemen...geniet er maar met volle teugen van...dit land zul je nooit meer vergeten....verder vind ik het wel heel erg knap dat je dit helemaal " alleen" doet, naast de andere bakcpackers natuurlijk....ik wens je nog veel plezier.....groetjes it een regenachtig mergraote..xxx Ivo en Jo en Morris en Pammy en de rest xxx

  • 07 Augustus 2013 - 23:45

    Bertie:

    Hoi Demy.

    Nou nog maar effe genieten van Bangkok.Ik was er van onder de
    indruk en zou zo weer daar willen zijn.verder wat jullie gezien en
    gedaan hebben geweldig,om jaloers op te zijn.Hoe heb je nog tijd
    om berichtjes te schrijven en te bekijken,
    Laat jullie je maar fijn rond rijden in die toektoeks ??? dan komen
    jullie bij alle Wats ,Paleizen en dag en nacht marken wat jullie willen
    zien
    Toch fijn dat je deze reis heb kunnen en mogen maken,chic
    Demy nog een fijne tijd, ook je reisgenoot en het aller beste.
    Liefs xxxxx Oma B.

  • 08 Augustus 2013 - 16:17

    Stella:

    je bent lief! Nog veel plezier lief, ook voor Indy!

    Geniet nog maar van al t moois

    xx

  • 09 Augustus 2013 - 09:19

    Ine:

    Hoi Deemke. Wat gaat t snel he!! We zien je alweer bijna terug in Nederland. Veel plzier nog in Bangkok, waar nog veel te beleven valt. Nog een laatste goeie massage voordat je aan je terugreis begint. Liefs en tot snel. Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 33299

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: