Run BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu Run BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

Run BKK

Blijf op de hoogte en volg Demy

09 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal

Daar ben ik weer, vanuit Bangkok, onze laatste bestemming in Thailand. Wat is het vlug gegaan zeg, de afgelopen twee en een halve week!

Na mijn laatste wbjn zijn Indy en ik, zoals ik al schreef, de dag erna nog een keer met de tuktuk door Ayutthaya geweest. Tijdens dit rondtripje hebben we o.a. olifanten gezien :D. Maar ook drie tempels/ruines van tempels. Ik zou jullie graag vertellen wat de namen van deze tempels zijn, maar die lijken allemaal zo veel op elkaar dat ik het eerlijk gezegd niet meer weet..
Na het spraakmakende tripje in de tuktuk hebben we besloten om 's middags nog een boottocht te maken over de rivier van Ayutthaya. Deze tocht nam ons langs drie verschillende tempels. Een van deze tempels hadden we al gezien en de andere twee waren in de iets meer 'Chinese'-stijl, wat eigenlijk ook wel leuk was om te zien.

Op de boot hebben we kennis gemaakt met een Belgisch gezin waarvan de dochters allebei met Indy op de foto wilden omdat hij op 'Leonardo diCaprio' leek, hahaha! Dit foto moment liep over in een gezellig gesprek en uiteindelijk hebben we samen met dit gezin gedineerd. Dat was eigenlijk best leuk, vooral toen ik aan het einde een verzoekje kreeg om in allebei de reisdagboekjes van de meisjes wat te schrijven en zelf ook nog twee briefjes mee naar huis kreeg (:

Na deze twee dagen van extreme cultuursnuiverij, zat gister ons tripje naar Ayutthaya er al weer op en hebben we rond de middag een minibusje naar Bangkok gepakt. In Bangkok hebben we langer in de file gestaan dan verwacht, dit mede door protesten omtrent het Thaise belastingstelsel (dat is in ieder geval wat iedereen ons vertelt). Wij merken hier verder echter niets van, dus geen zorgen! Ook al is zo'n file niet het leukste dat je kam gebeuren als de meter van de taxi loopt, toch is het wel interessant wat zo'n taxi chauffeur je allemaal vertellen kan, zo zijn we o.a. te weten gekomen dat de kleinzoon van de koning in 2004 is omgekomen bij de tsunami..

Aangekomen op Rambuttri road (parallel aan Khao San road) vonden we al vrij snel een hotel voor de komende 3 nachten en hebben we de rest van de avond kunnen genieten van de winkeltjes en de drukte op zowel Rambuttri als Khao San road. Khao San road is naar het schijnt een van de bekendste straten van Thailand en zelfs van de hele wereld. Voordat ik deze straat zag, wist ik niet zo goed wat ik me er bij moest voorstellen, een soort 'Champs Elysees' dacht ik. Maar nee, het is eigenlijk gewoon een straat met aan de kanten restaurantjes en cafés en voor de rest alleen maar kraampjes die al het mogelijke verkopen. Van shirtjes tot leren tassen en van gefrituurde sprinkhanen tot neppen paspoorten/rijbewijzen/diploma's e.d.. Een hele ervaring moet ik zeggen, waar je je geld kwijt bent voordat je het zelf doorhebt :p!
Rambuttri road is eigenlijk de kleinere variant van Khao San, iets minder druk enzo.

Na te hebben 'gewinkeld' op Khao San road hebben we een heerlijke voetmassage gehad op Rambuttri en hebben we genoten van lekker eten.
Terug in het hotel was er tot grote verbazing Nederlandse televisie, hier was ik echter te moe voor en dus ben ik lekker gaan slapen om voorbereid te zijn op vandaag.
Want jawel hoor, nadat ik deze wbjn upload, stap direct in de tuk tuk naar Grand Palace. En dat schijnt toch wel een hele belevenis te zijn. Dus ik ben benieuwd, en m'n camera is gereed (:

Tot straks!

Liefs,
Demy

  • 09 Augustus 2013 - 11:07

    Lindsey:

    Almost home, cant wait
    Geniet nog van je laatste daagjes en tot snel :):)

    Xxxxxxxxxxx

  • 09 Augustus 2013 - 12:14

    Marjo Janssen:

    Yeah,alweer een mooi verhaal en prachtfoto s op facebook. Een genot om te lezen,en wekt ook bij een ieder of je er nu wel of niet bent geweest de interesse om meer over dit land te weten.Dus ook een mooie leerschool voor ons.Hoop dat je in de toekomst nog meer mooie reizen zult maken,en dat Nils je dan zal vergezellen,want deze reis vind ik waanzinnig mooi.Meisje ik wens jullie nog enkele mooie dagen toe en een voorspoedige terugreis.See you,yeah.XXXXX

  • 09 Augustus 2013 - 20:13

    Rene:

    Hoi Deem, En hoe smaken die sprinkhanen???
    Als ik ze hier nl moet geloven wordt dat hier ook de nieuwste trend!!
    Veel plezier nog daar XXX DaD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 33302

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: