Wat Poh, grand Palace en de drijvende markt - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu Wat Poh, grand Palace en de drijvende markt - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

Wat Poh, grand Palace en de drijvende markt

Blijf op de hoogte en volg Demy

10 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen,

Bij deze waarschijnlijk mijn laatste reisverslag vanuit Thailand.. Want het is al weer bijna zo ver, een paar uurtjes geleden heb ik online ingecheckt en over n 30 uur zit ik al in het vliegtuig richting huis!

Ik zal even beginnen met gister, Wat Pho en Grand Palace.
Om te beginnen is het inderdaad waar dat er geen een tuk tuk is die je rechtstreeks naar Grand Palace brengt want, 'Grand Palace closed, u wanna sjop? Our big buddha?' natuurlijk is Grand Palace helemaal niet gesloten, en word je inderdaad alleen naar de winkeltjes van andere familieleden gebracht. Omdat Indy en ik op de hoogte waren van deze 'truc', hebben we de travelagency in ons hotel gevraagd hoe we het beste bij Grand Palace kwamen, 10 minuten lopen was het antwoord.
Natuurlijk raakte we op de helft de weg kwijt en betaalde we vrolijk de entree van wat wij dachten dat Grand Palace was- niet dus.

Wat Pho it is. De oudste tempel van Bangkok die bekend staat om zijn fraaie details. Ik moet inderdaad zeggen dat het best een bijzondere tempel was, die net als het Grand Palace totaal versierd is met goud en glitter haha! Onder andere de mega grote liggende Boeddha vond ik erg sjiek, foto's van deze staan op mijn fb. Om het moment zelf wist ik helaas niet dat er een massageschool in het tempelcomplex zat, anders had ik er wel eentje genomen (: !

Na een aantal uurtjes bij Wat Poh zijn we op zoek gegaan naar het echte Grand Palace. Onderweg heb ik natuurlijk weer veel te veel geld uitgegeven aan onzinnige souvenirs, maar goed (veel te veel geld in Baht, dus in euro's valt dat gelukkig wel mee).

Tegen de tijd dat we Grand Palace gevonden hadden was het 2 uur, snik heet en super druk (vooral Chinezen..). De drukte maakte het wel ietsje moeilijk om alles rustig te bekijken, vooral de Chinezen die voor ieder beeld een foto moesten maken.
Wel zijn we de tempel in geweest waar de 'emerald Buddha' staat. Waar ik dacht dat dit een mega grote Boeddha was, bleek daar dat het beeldje slechts 1 meter hoog was. Maar toch, niet minder mooi, het beeldje stond namelijk op een enorm altaar dat helemaal gevuld is met pracht en praal. In deze tempel moet je (zoals in alle tempels) je schoenen uitdoen voordat je naar binnen gaat. Toen Indy en ik buiten kwamen waren onze slippers echter kwijt, liepen we daar op onze blote voeten rond. Gelukkig waren we slechts aan de verkeerde kant naar buiten gelopen en stonden onze slippers dus gewoon een eindje verder op, haha!

Vanmorgen ging al om 6 uur de wekker, want op 7 uur werden we in het busje naar de drijvende markt verwacht. Na een uur rijden waren we waar we zijn moesten. Wat ik daar vanmorgen gezien heb, is met geen pen te beschrijven en in geen foto vast te leggen. Wat een super ervaring. Iedereen zit in bootjes of heeft een kraampje aan t water en alle toeristen/gasten gaan over hetzelfde water. Super gewoon. Iets kopen op deze markt was helaas iets minder makkelijk, maar zo kon ik gelukkig ook geen geld uitgeven haha!
Onze 'gids' was een super grappige kerel die het heel erg op gangsters gericht had. Ons motorbootje over het water was heel erg 'gangsta' en het vasthouden van een slang was nog meer 'gangsta'. Nee geen zorgen, ik heb t niet gedaan. Alhoewel ik wel een echte king cobra heb gezien. Sweet Jezus wat een beest en wat ben ik blij dat die hier niet ronddwalen.

En nu ben ik terug op de kamer; schrijf jullie mijn verhaaltjes en heb me net ingecheckt. Straks maken we er nog een super avond van op de Rambuttri en de Khao San road. Morgen de laatste massage en na het eten op naar het vliegveld. En dan hoeven jullie me nog maar heel ff te missen :)

Ik ga genieten van m'n laatste avond,
Tot deze week!

Liefs,
Demy

p.s. mama is de gelukkigste moeder ooit als ik maandag terug kom, drie weken ben ik weg geweest en ik kom met bijna alleen maar schone was thuis, ideale dochter dacht ik toch?!
p.p.s. de Thaise wassen, drogen en vouwen voor 40 Baht (1 euro) per kilo!

  • 10 Augustus 2013 - 13:15

    Ilse:

    Hoi Demy, wat een leuke verslagen!! En geweldige foto's!! Een reis om nooit te vergeten en voor ons om jaloers op te zijn. Knap dat je dat allemaal gedaan hebt. Ik heb ze helaas nu allemaal in 1 keer moeten lezen en kijken, wel met het voordeel dat ik niet hoefde te wachten op het volgende verslag, hahaha. We wensen je een goede terugreis en komen thuis alle foto's eens kijken. Groetjes van Ilse, Ruud, Maud, Mandy en Raoul.

  • 10 Augustus 2013 - 19:45

    Ine:

    Hoi Deemke, Leuk verhaal weer. Ga je vanavond nog goed amuseren en koop nog wat leuke kleren v tommy, coco of armani!!!

    Goede reis terug en tot gauw weer. xxxx

  • 10 Augustus 2013 - 20:15

    Marjo En Loek:

    Leuk om ervaringen te lezen van voor ons bekende plekken. Mocht je nog in de gelegenheid zijn om heerlijk vers fruit te eten proef dan eens de rambutans. Ik weet zeker dat dit ook een geweldige ervaring zal zijn. Nog veel plezier met shoppen, wel afdingen!! Groetjes en een fijne terugreis. Tot gauw.

  • 15 Augustus 2013 - 11:44

    Ankie:

    En genoten heb je de laatste avond, de hele vakantie!
    Ja en helaas is het alweer voorbij!

    Al jouw verhalen heb je vastgelegd op wbjn en op foto, zodat wij het op afstand ook een beetje hebben kunnen meebeleven!
    Al heel wat verhalen heb je bij thuiskomst verteld.
    Het klinkt allemaal geweldig, en zoals Ilse al schreef om jaloers op te zijn.

    Ik schreef al eerder dat ik super trots op je ben! Dat je in je eentje naar Thailand bent gereisd en hier, o.a. samen met Indy, zoveel mogelijk van dit verre land hebt gezien, geproefd en ondervonden!

    Tuurlijk zijn we Indy dankbaar dat hij, zoals hij zegt, jou weer heelhuids heeft afgeleverd. Geweldig dat jullie met elkaar deze reis hebben aangedurfd! Ik hoop dat jullie nog vaak met veel plezier zullen terugkijken op deze ongelofelijke reis.

    En tot slot natuurlijk super van Nils, dat hij jou dit gegund heeft om welke reden dan ook. Het is natuurlijk niet makkelijk je vriendinnetje naar de andere kant van de wereld te zien reizen! Zoals jij in jouw eerste wbjn al schreef het is in goed overleg gegaan en zou niet altijd even makkelijk zijn! Hoe jullie vinden dat het gegaan is kan ik niet beoordelen, mijn in ziens hebben jullie het tof gedaan! Op dit moment is het gewoon super leuk om te zien hoe jullie elkaar gemist hebben en genieten van elkaar!
    En wie weet kunnen we het volgend jaar jullie beiden samen volgen via de wbjn! Ik vind het iig een vette deal:P!

    En nee Nils, ik ben niet boos zoals Demy jou deed geloven, je weet zelf dat ik jullie deze 36 uur graag heb gegund:P
    Maar ik verheug me wel op een paar gezellige uurtjes met Deems vanmiddag :)

    Deems, รักเธอนะ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 1531
Totaal aantal bezoekers 33306

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: