Spider woman - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu Spider woman - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

Spider woman

Blijf op de hoogte en volg Demy

31 Juli 2013 | Thailand, Phangnga

Hi people.

Long time no see!

Hoe is 't daar? Hier is het warm en nat haha! Ja, mijn eerste regenbui heb ik ook al weer meegemaakt ;p! En het was niet zomaar een buitje, neeee, een regenbui die al 5 uur aanhoudt!

Ik zal eerst ff verder gaan met waar ik de laatste keer gebleven ben. De slaapboot was echt ontzettend vet. Tijdens het wachten op vertrek hebben we een flink aantal backpackers leren kennen, waardoor we de tijd tot 23:00 uur gelukkig wel doorkregen. Toen de boot begon met varen ben ik meteen in mijn 'bed' gaan liggen, in eerste instantie leek slapen een onbegonnen taak -de boot ging op en neer als een schip in een pretpark en er lag een ontzettend dikke indiaan ontzettend hard te snurken- maar uiteindelijk heb ik heerlijk geslapen. Zelfs zo goed dat ik bij aankomst in Champon moest worden gewekt (:!

Bij aankomst in de haven van Champon zijn we vrijwel direct doorgereisd naar Suratthani, waarvan we dachten dat het eigenlijk een ontzettend spannende stad zou zijn. Dit viel helaas een beetje tegen, daar waar Suratthani wel een ontzettende havenstad is, is het totaal niet toeristisch. Dat is eigenlijk helemaal niet slecht, maar wel erg moeilijk. Er was namelijk bijna niemand die een woord Engels sprak, alle borden waren in het Thaise schrift (dus onmogelijk voor ons om te snappen) en er was ook alleen echt Thais lokaal eten (gebakken sprinkhanen enzo........). We hebben wel wat rondgelopen door deze stad maar op China-town na was er niet veel te zien. Gelukkig hadden we dan ook een dag later de bus na Khao Sok al besproken. Ook al was Suratthani geen geweldige stad, ik kan 'm wel van mijn lijstje afstrepen.

Vanuit Suratthani hebben we een minibus richting Khao Sok genomen. Deze zal gelukkig maar half vol, waardoor Indy en ik ons allebei vier stoelen konden toe-eigenen en ik dus lang uit heb kunnen slapen! Bij aankomst in Khao Sok werden we meteen naar onze accommodatie gebracht, jungle huts. Super leuk dingetje, waar je na het schijnt zelfs apen kunt spotten -als het niet regent..- en dat wordt gerund door spider-woman en monkey-woman hahaha. Bij het inchecken werden we meteen aangesproken door twee Nederlandse heren die ons alles hebben verteld dat je hier in de omgeving kunt doen.
Na een lekker ontbijtje zijn we met een heel grote groep gaan tuben op de rivier hier. Absoluut heel erg leuk! Spider-woman was mee en heeft mij omgedoopt tot 'lekkerding' en 'hot girl' haha. Na zo'n half uur in de banden mochten we in de buurt van een grot aan een touw het water invliegen, helaas was ik niet zo'n talentje hierin..
Toen het einde van de tube-tocht in zicht was kwam spider-woman naar me toe 'lekkerding, u me catch all the man'. Daarmee bedoelde ze dat ik samen met haar iedereen uit zijn band moest duwen, gelukkig was bijna iedereen al op de kant en heb ik dus helemaal niemand om geduwd haha!

En dan vandaag, eigenlijk zouden we vandaag voor een dag de jungle ingaan, maar dat hebben we moeten verplaatsen naar morgen. Dit omdat het ontzettend hard regenten ik een beetje buikpijn heb (no worries)! Maar morgen om 8 uur zijn we dus wel onderweg naar de jungle om daar een meer en een grot te bezoeken en een trekking van een aantal uur te maken. Volgens de Nederlandse heren zullen we hier ook o.a. gibbon aapjes zien :D
Vandaag benutten we onze tijd mrt het plannen van het volgende deel van onze reis.

Tot snel, en denk aan me als ik morgen door de jungle huppel(:
Kusje voor m'n zusje en een kusje voor m'n vriendje!

Liefs,
Deem

  • 31 Juli 2013 - 10:24

    Lindsey Duijsings:

    En kusje voor roos en lindsey dan :(??

    Xxxxx

  • 31 Juli 2013 - 12:29

    Bertie:

    Hoi Demy.
    Ik volg je reisverslag met atlas en eigen fantasie.ik vind het spannend
    en chic.
    Geniet er van,griezel niet te veel en maak veel foto,s
    En dat echt thais eten,och daar wen je ook aan,niet
    Veel liefs het allerbeste.
    O Bertie. xxxxxx

  • 31 Juli 2013 - 18:59

    Rene:

    Hi lekker ding, weet jij nu ook hoe dat is, mam slaapt zogenaamd al een jaar of 20 naast een dikke snurkende indiaan. Haha zeg maar tegen spider woman dat je daddy ook die kant op komt! lijkt me super vet daar. Ik heb ook een beetje vakantie:) ben op terugweg uit France en zit nu bij croq XL langs snelweg tussen terugkerende luidruchtige hollendersj!!! Lag liever naast een dikke indiaan;p

    XXXX en veel plezier nog, DAD

  • 01 Augustus 2013 - 14:08

    Monika:

    Hallo Demy,

    ich habe gerade alle Reiseberichte gelesen. Was für ein tolles Erlebnis. Genies davon. Ganz besondere von den Kakerlaken und all dem anderen Getier. Einen Ritt mit einem Elefanten würde ich, glaube ich, auch entsetzlich "fett" finden. Tolle Sache.

    Hallo Rene ik wens je wel heel veel plezier met spider woman. Zal wel een speciale ervaringswarde worden (haha).

    Zo, nu ga ik weer in mijn hoteletje uitrusten en wens je nog heel veeeeeel plezier en geniet verder van deze geweldige reis.

    XXX Monika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 33307

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: