Held op teenslippers - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu Held op teenslippers - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

Held op teenslippers

Blijf op de hoogte en volg Demy

28 Juli 2013 | Thailand, Koh Tao

Update!

Momenteel zitten Indy en ik in een restaurantje in het centrum van Koh Tao, geen hotel nee.. We kunnen onszelf na de afgelopen dagen wel verklaren tot 'helden op teenslippers'..

De boot van Koh Phangan naar Koh Tao was super chil, we konden op het dek zitten. Op het dek heb ik mijn benen over de railing gegooid en heerlijk van de wind en de zon kunnen genieten. Bij aankomst in Koh Tao bleek dat dit eiland wel heel erg klein en bomvol was. Het eiland zelf is wel schitterend, met zeewater zo helder dat je tot wel 40 meter ver zou kunnen kijken onderwater.

Na een ruime 2,5 uur rondlopen (jawel, met rugzak en in de brandende zon) kwamen we aan bij een te duur resort. Met tegenzin hebben we daar voor 1800 baht een verblijf geboekt voor een nacht, in de hoop dat we voor vannacht wel iets anders zouden vinden.
Ook dit bleek er echter niet in te zitten, niet voor een redelijke prijs in ieder geval.. Dus, hebben we maar de reis verder gepland, voor 400 baht pp zitten we vanavond om 23:00 uur op een nachtboot naar Chuphon, deze stad gaan we niet echt bezoeken, is meer een doorreis punt. Vanuit Chuphon reizen we naar Suratthani (iedereen schrijft t anders hier). In Suratthani zullen we zo'n twee dagen van de natuur genieten en dan trekken we door naar Khoa Sok. Maaaaar, zoals jullie inmiddels vast wel doorhebben, halen die planningen van ons het meestal niet langer dan een dag haha! Op de nachtboot kunnen we vannacht trouwens wel slapen. Er zijn daar grote slaapzalen met stapelbedden, ook weer een ervaring dus!

De rest van vandaag gaan we nog een beetje winkelen op Koh Tao en hopelijk ook nog wel even deze mooie zee in!

Ook al was het afgelopen nacht best een dik resort waar we sliepen, toch heb ik weer kennis mogen maken met een aantal kakkerlakken (jippie) en ben ik weer helemaal lek geprikt (ik ben echt een grote muggenbult), daarom heb ik net super chemische muggenspray gekocht. Hopelijk werkt die iets beter (:!

Gister avond heb ik ook even met mama en papa kunnen FaceTime'en, was wel gezellig, hè ?!(:

Ik hoop dat ik jullie met dit verhaaltje weer een beetje op de hoogte heb gebracht van waar ik precies uithang. Tot snel!

Liefs,
Demy

  • 28 Juli 2013 - 15:08

    Ankie:

    Lieve Deems,

    Ff get anders,
    Ik weet dat jij de kriebels krijgt van wat jouw vriendinnetje inclusief aanhang de komende week gaan doen in Canada. Bij deze, haal het maar niet in je hoofd om ook ze een dergelijke actie te ondernemen. Dat je in je uppie naar Thailand bent mogen reizen en daar nu door heen trekt is al spannend genoeg! Dus je bent gewaarschuwd.:P

    Verder, jammer dat het zo druk is op Koh Tao! Denk wel dat je even tot rust bent gekomen en weer voldoende energie hebt opgedaan voor de rest van Thailand!

    Winkel niet teveel, of ja koop niet teveel want dat moet je allemaal weer meezeulen!

    Tot snel x x x x


  • 28 Juli 2013 - 16:10

    Marjo:

    Tip van een stelletje avonturiers, muggebulten terugdringen werkt in dit soort landen, door zout op de plek te doen en dit in te smeren met uiensap . Het werkt!!

  • 29 Juli 2013 - 03:43

    Ilse, Bert En Jana:

    Hallo Demy,

    Leuk om in Canada jou verhalen te lezen.
    Jammer van de rugzak. Dacht ik effe dat je geld kon sparen voor de reis, maar helaas.
    Misschien heb je wel hierdoor iemand anders gelukkig meegemaakt, maar toch voel ik me een beetje schuldig(Ilse).

    Geniet verder van je reis, wij proberen altijd even je reis verhalen te volgen.

    Veel liefs,

    Van ons

    Ps. Koop niet teveel in, anders moet je nog een 2e kleine rugzak kopen. Haha ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 33303

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: