Update - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Demy Janssen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Portimão, Portugal van Demy Janssen - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Demy

05 Mei 2016 | Portugal, Portimão

Boa noite schatjes,

Ik ben de afgelopen weken druk geweest met van alles en nog wat waardoor het mij helaas niet gelukt is om jullie op de hoogte te brengen van alles waar ik zo druk mee ben geweest. Daarom bij deze een korte update van een paar hoogtepunten van de afgelopen 4 weken zodat jullie vanavond of morgenvroeg wat te lezen hebben!

PASEN
Hoewel Pasen eigenlijk al geweest was toen ik mijn vorige reisverslag schreef, wil ik er bij deze toch nog eventjes over vertellen, want het was een Pasen die ik niet snel zal vergeten. De dag voor Pasen zijn m’n huisgenootjes en ik thuisgekomen van onze roadtrip door Alentejo en hebben samen inkopen gedaan voor ons Paas diner de dag erna, al slenterend door de supermarkt gaf Lissa al een paar keer aan dat het wellicht een leuk idee was als iedereen elkaar chocolade zou kopen. En daarmee bedoelde ze eigenlijk vooral dat Myriam en ik haar chocolade moesten kopen. Op paas Zondag zelf zijn we rond de namiddag met z’n drieën de keuken ingedoken waar we ons ’n paar uur prima vermaakt hebben, met als gevolg een heerlijk drie-gangen diner (zoals ik al eerder zei, ik leer hier veel meer dan alleen dat dat ze me op school bijbrengen). Nadat onze buikjes gevuld waren bleek al snel dat ik niet de enige was die stiekem toch chocolade cadeautjes gekocht had en lag er opeens een heuse berg aan chocolade op de tafel. Myriam’s chocolade cadeautje zag er iets anders uit dan dat van Lissa en mij, zij had namelijk zelf een gezichtsmaskertje van chocolade gemaakt. Helemaal blij, en omringd en besmeurd met chocolade, hebben we ons deze avond net zo lang vermaakt totdat we alle drie ontzettend misselijk waren van het overschot aan chocolade en de geur die ermee gepaard ging.

CORRIDA PONTES DE AMIZADE
Op zondag 10 april heb ik, vrij ongepland, deelgenomen aan Corrida Pontes de AMIzade, een hardloopwedstrijd georganiseerd in Coimbra. De dag van de wedstrijd zou het de hele dag regenen waardoor ik eigenlijk nogal opzag tegen deze wedstrijd. Dit werd alleen maar erger toen we daadwerkelijk 20 minuten in de stromende regen moesten wachten tot het beginschot, toen de wedstrijd daadwerkelijk begon was het echter droog en dat bleef het tot het moment dat ik finishte (wat een geluk). Die finish passeerde ik overigens als 4e vrouw overall en 3e vrouw in mijn categorie, waardoor ik met een bronzen beker naar huis mocht. Na het uitvallen tijdens de halve marathon van Lissabon was dit natuurlijk een enorme meevaller, en wat was (en ben) ik blij (en ook wel een beetje trots). Na de prijsuitreiking was het eindelijk tijd voor de brunch die we al sinds de dag ervoor aan het voorbereiden waren, er stond deze keer namelijk verse, zelf gemaakte, bagels op het menu.

PASTA & TUNA
Haha, nu denkt iedereen dat ik ga vertellen dat ik pasta met tonijn gegeten heb, en dat heb ik best veel hier in Portugal maar daar ga ik jullie natuurlijk verder niet mee lastig vallen. Oké, eventjes een dag terug in de tijd, naar zaterdag 9 april. Zoals ik een aantal reisverslagen geleden al verteld heb, is het thuis traditie om de avond voor een hardloopwedstrijd samen pasta te eten. Een traditie die ik hier samen met mijn huisgenootjes zou voortzetten de avond voor de Corrida Pontes de AMIzade. Toen bleek dat Tommaso ook zou deelnemen aan deze wedstrijd hebben we mijn traditie en zijn Italiaanse roots samengevoegd en stond er deze avond pasta naar origineel Italiaans recept op tafel… Na de pasta (zonder tonijn), zijn we met z’n alle naar het Tuna concert gegaan (wel tonijn,haha). Tuna is een vorm van muziek die gemaakt wordt door een groep van studenten. De oorsprong van deze muziek is te vinden in Spanje, maar er zijn ook verschillende Portugese tuna-groepen. Mochten jullie een indruk willen krijgen van deze vorm van muziek, zoek dan op YouTube ‘Tuna Coimbra’. Oké, het klinkt wellicht een beetje grappig, maar geloof me maar, dit concert was ontzettend gaaf!

OBIDÓS & NAZARÉ
Op vrijdag 16 april was het, na lang wachten, EINDELIJK tijd voor het Festival de Chocolate in Obidós. Het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat eten, en chocolade in het bijzonder, een nogal belangrijke rol speelt bij ons thuis. Ons enthousiasme was dan ook ten top toen we erachter kwamen dat er een heus chocolade festival plaats vond in Obidós, een stadje dat sowieso op mijn to-see list stond. Na flink wat plan- en organiseerwerk was het op deze vrijdag dan eindelijk zo ver en stapte we rond de middag, met 8 man en heel veel goede moed, in de auto. Na ongeveer anderhalf uur in de auto waren we eindelijk in Obidós en kon het feest echt beginnen. Bij de entree van het festival bleek dat de entree 6 euro per persoon was, wat nogal een tegenvaller was (dat krijg je als je gewend bent aan Portugese prijzen), na een wandeling en een kort overleg besloten we deze 6 euro toch te betalen en daadwerkelijk te doen waarvoor we althans naar Obidós gereisd waren, heel veel chocolade eten. Helaas werden we later al snel teleurgesteld toen bleek dat ook binnen de muren van het chocolade festival, we de volle pond voor iedere gram chocolade moesten betalen. Hierdoor hebben we deze dag dan ook minder chocolade gegeten dan gepland was. Goed voor de lijn zullen we dan maar zeggen. Na ons bezoekje aan het chocolade festival zijn we via Nazaré terug naar Coimbra gereden. Nazaré is naar zeggen het meest pittoreske kustplaatsje van Portugal en absoluut een bezoekje waard! Aangezien wij pas in de late namiddag aankwamen in dit schattige plekje, kan ik jullie helaas niet veel vertellen over de bezienswaardigheden etc. die het te bieden heeft, wij hebben hier namelijk een paar uur op het strand doorgebracht, al genietende van de zonsondergang, waarna we in een klein restaurantje verse vis gegeten hebben.

ALGARVE
Vorige week ben ik met een groep van in totaal 8 mensen een lang weekend in Algarve geweest, de Côte d’Azur van Portugal zoals mijn huisgenootjes het ook wel noemen (ja, die Franse invloed merk je hier overal). Daar mijn tripjes door Portugal tot dusver vrij actief zijn geweest was deze het absolute tegenovergestelde, vandaar ook dat mijn tripje naar Algarve slechts eens kopje in dit reisverslag krijgt. Ik heb het in Algarve niet minder naar mijn zin gehad dan tijdens mijn vorige tripjes, maar heel veel gedaan heb ik ook niet. De vakantie kan samengevat worden als zonnen + eten + op stap gaan. Met andere woorden, genieten. Maar ook al heb ik niet veel van Algarve gezien buiten het strand en mijn bed, kan ik iedereen toch aanraden om hier op z’n minst een ‘snoepreisje’ (credits voor Ineke) naar dit gedeelte van Portugal te maken. Prachtige stranden, leuke restaurantjes en café’tjes en schattige dorpjes kun je hier allemaal vinden. Wel zou ik in de hoogzomer hier wegblijven want het stikte er nu al van de Nederlandse en Duitse toeristen (inclusief sokken en sandalen).

En vandaag precies een week geleden was het eindelijk zo ver, Mathis kwam naar Portugal. Hij is hier nog tot vrijdag, daarna zal ik jullie uitgebreid vertellen over de reis die we afgelopen week samen gemaakt hebben!

Bisous,
Demy

P.s. ‘Moest ze eigenlijk niet naar school of zoiets daar?’ Jawel. Klopt. En ik kan jullie geruststellen, dat doe ik ook. En als ik dan op school ben doe ik ook daadwerkelijk iets, waardoor ik ook daadwerkelijk slimmer word.
Alle gekkigheid op een stokje, ik ben hier natuurlijk om iets te leren, gelukkig biedt mijn rooster me de gelegenheid veel leuke tripjes te maken en ben ik, als ik niet onderweg ben, ook veel met school bezig. Dus, naast genieten van het prachtige Portugal, doe ik ook daadwerkelijk iets ‘nuttigs’ en zal ik deze zomer met behalve wat heerlijke recepten en wat Franse en Portugese vocabulaire, ook met ietwat meer doelgerichte kennis naar huis komen. Iets waar ik nog niet te graag over na denk overigens, ik bedoel, ik vind het wel leuk jullie over ’n aantal weken weer te zien, maar begrijp me niet verkeerd als ik zeg dat het mij niet lang genoeg kan duren. Het afscheid van hier bedoel ik dan.

  • 05 Mei 2016 - 08:28

    Ankie:

    Lieve Demy,

    We hebben even moeten wachten maar dan hebben we ook wat.

    Deze update gelezen met een lach en een traan.
    Klinkt allemaal even geweldig. Ziet er goed uit. En oké ik kan niet wachten op alle recepten die je heel graag in onze keuken mag demonstreren:)

    Maar mijn maag draait wanneer ik jouw laatste alinea lees.
    Wil er ook nog niet aan denken dat het over een paar weken voorbij is.
    Vanaf nu zetten we de tijd gewoon in slow motion.
    Geniet nog van dit mooie land. Onderneem nog heel veel leuke dingen met huis-, en studiegenootjes.
    En we weten toch dat het met je studie goed zit.

    We wensen je nog een leuke laatste dag met Mathis en een geweldig Queima das Fitas!

    Hele dikke knuffel en heel veel bisousxxx
    Love you<3

  • 05 Mei 2016 - 09:25

    Ine:

    Hoi schatje, leuk weer dit verhaal. Uit alles blijkt wel dat je je super amuseert en genoeg nieuwe vrienden hebt gemaakt. Nu is het zomer en geniet je nog van het super weertje. Geniet maar lkr...en niet denken aan het terugkomen, heeft geen nut!!! Alhoewel ik het ook weer heerlijk vind als ik je een keertje kan knuffelen ♥️♥️.
    Lieve Grtjs Ineke en Arno.

  • 05 Mei 2016 - 11:34

    Truus:

    Hoi Demy leuk weer zo'n verslag. Ik geniet er iedere keer weer van.
    Geniet maar de komende tijd nog veel plezier grt OmaTruus

  • 06 Mei 2016 - 04:09

    Hans En Marjo:

    Hee Demy,wow wat een mooi verslag weer,een ding is al zeker mochten onze vakantiebestemming (en dat gaat zeker nog eens gebeuren,Algarve al gehad) nog eens richting Portugal koersen dan wordt dat beslist richting Porto en wijde omgeving.Hoewel Madeira ook nog steeds op het verlanglijstje staat .
    Dat de tijd vliegt is natuurlijk ook een heel goed teken,weet niet hoe je het op z n Portugees zegt en ga me daar ook niet in verdiepen ,maar wel the time off your life incl.het studeren,knap hoe je het allemaal doet.Ga mijn mail afronden want de meeste mensen liggen op dit tijdstip in bed ;),we zullen zeggen tot over pakweg 56 dagen dat klinkt langer dan weken.Geniet Demy !!!! X uit Hulsberg .

  • 16 Mei 2016 - 18:48

    Rene. Dad:

    Hoi Deem,
    Heeeeeeel erg leuk die Corrida pontes , echter volgend jaar april zorg je maar dat je hier bent want dan MOET jij met mij samen de ULTIMATE lopen van de KvS.
    Leuke muziek idd die tuna coimbra

  • 16 Mei 2016 - 18:54

    Rene Dad:

    Hoop wel dat je met " bij ONS thuis " bedoelt in Mergroate !!
    Want hier is choklaat ook in de top tien van levensbehoeften

  • 16 Mei 2016 - 18:59

    Rene. Dad:

    En ik geloof wel dat je daar naar school gaat en je best doet maar hoop ook dat je daar voor de volle 100% geniet.
    T is zo voorbij sjat.
    Love you ❤️❤️❤️❤️

  • 16 Mei 2016 - 19:00

    Rene. Dad:



  • 16 Mei 2016 - 19:01

    Rene Dad:

    En ik geloof wel dat je daar naar school gaat en je best doet maar hoop ook dat je daar voor de volle 100% geniet.
    T is zo voorbij sjat.
    Love you ❤️❤️❤️❤️

  • 16 Mei 2016 - 19:02

    Rene. Dad:


  • 16 Mei 2016 - 19:07

    Rene. Dad:

    ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️beetje extra zon voor jou Lissa en Myriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Portimão

Coimbra

Exchange Coimbra

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2016

Om het af te leren

28 Juli 2016

Home sweet home

27 Juli 2016

La vie Bordelaise

26 Juni 2016

Viva la España

19 Juni 2016

Adeús Coimbra
Demy

Actief sinds 08 Juni 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 33207

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 29 Juli 2016

Coimbra

21 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Thailand

29 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Sint Maarten

Landen bezocht: